Waar je me voor kunt bestellen..

Ik help bedrijven om marketing en communicatie strategisch in te zetten, zodat marketing en communicatie niet alleen bijdragen aan het behalen van bedrijfsdoelen, maar ook authentiek en geloofwaardig zijn. Of het nu gaat om een sparringssessie, een (strategische) workshop, of het tijdelijk invullen van een rol – ik bied praktische oplossingen die direct resultaat opleveren.

Waar ik sterk in ben:

  • Het verbinden van internal branding, external branding en employer branding.
  • Het begeleiden van teams en organisaties bij veranderingen.
  • Het strategisch opzetten en optimaliseren van marketing en communicatie

Sparringssessie

Ontdek wat je écht wilt bereiken en hoe je daar komt: Heb je het gevoel dat je marketing- of communicatieaanpak niet optimaal werkt, maar weet je niet precies waar je moet beginnen? In een sparringssessie van 2 uur duiken we samen in jouw situatie om het doel boven water te krijgen. Wat wil je bereiken? Welke obstakels staan in de weg? En wat is de eerste stap om verder te komen?
Hoe het werkt:

  • Start: We starten met een korte intake om het vraagstuk helder te krijgen.
  • Analyse: Samen onderzoeken we jouw huidige aanpak, uitdagingen en mogelijkheden.
  • Concreet plan: Je krijgt direct toepasbare adviezen, samengevat in heldere acties.

Voor wie:

  • CEO’s op zoek naar strategisch advies
  • Marketing- of communicatiemanagers die willen sparren
  • Bedrijven zonder dedicated marketing of communicatiemanager die behoefte hebben aan een frisse, strategische blik.

Resultaat:

  • Duidelijkheid over wat je wilt bereiken en hoe je daar komt.
  • Concrete actiepunten om direct mee aan de slag te gaan.
  • Inzicht in kansen en quick wins binnen je marketing- of communicatiestrategie.

Strategische workshop

Klopt je branding aan alle kanten? Zijn marketing, communicatie en HR bijvoorbeeld goed op elkaar afgestemd? In een maatwerk workshop onderzoeken we hoe goed strategieën op elkaar zijn afgestemd. Samen ontdekken we de winst die te behalen valt door internal branding, external branding en employer branding te verbinden.
Voor wie:

  • Bedrijven die meer willen halen uit hun branding zonder extra budget.
  • Teams die merken dat samenwerking tussen marketing, communicatie en HR verbeterd kan worden.

Resultaat:

  • Een helder beeld van de huidige situatie en verbeterpunten.
  • Een plan van aanpak om branding strategisch in te zetten.

Optimalisatie van je marketingafdeling

Klopt je team? Of het nu gaat om het evalueren van je huidige team, het vinden van de juiste mensen, of het optimaliseren van processen, ik zorg ervoor dat je marketingafdeling écht bijdraagt aan de bedrijfsdoelstellingen.

Voor wie:

  • Bedrijven in groei: Je organisatie groeit en je wilt je marketingafdeling professionaliseren of uitbreiden.
  • Bedrijven in transitie: Tijdens rebranding, fusies of andere veranderingen wil je zorgen dat je marketingteam effectief blijft functioneren.
  • CEO’s zonder marketingmanager: Je hebt nog geen marketingmanager, maar wilt weten wat nodig is om je marketing naar een hoger niveau te tillen.
  • Marketingmanagers: Je merkt dat je team niet optimaal presteert en zoekt een frisse blik op hoe je meer resultaat kunt behalen.
  • Kleine tot middelgrote bedrijven: Als marketing geen aparte afdeling is, maar wel steeds belangrijker wordt, help ik je een efficiënte structuur neer te zetten.

Resultaat:

  • Een heldere analyse van je huidige afdeling.
  • Concreet advies over rollen, processen en strategie.
  • Een team dat efficiënter en strategischer samenwerkt.

    Tijdelijke versterking 

    Ik ben beschikbaar als interim manager om tijdelijke gaten in je organisatie op te vullen of je team te ondersteunen tijdens belangrijke veranderingen. Daarnaast ben ik een sparringpartner voor CEO’s en MT’s die behoefte hebben aan strategisch advies op het gebied van marketing en communicatie.
    Voor wie:

    • Bedrijven in transitie, bijvoorbeeld tijdens rebranding of groei.
    • CEO’s die een externe, strategische blik willen op marketingvraagstukken.

    Resultaat:

    • Continuïteit en kwaliteit binnen je marketingteam.
    • Strategisch advies dat direct impact heeft op je bedrijfsdoelstellingen

    Vraagstukken van bedrijven die je voorgingen

    Oud & Nieuw

    Re-branding! Nieuw merkverhaal, nieuwe belofte, nieuw logo, waar begin je? Wat pas je aan? En in welke volgorde?

    Campagne voeren!

    Landelijke marketingcampagne? Reclamebureaus, mediabureaus, onderzoeksbureaus. Hoe zorg je dat ze samen werken aan jouw resultaat?

    Op reis met je klant

    Hoe beleeft jouw klant de optimale (online) reis op weg naar aankoop van je product of dienst? En (hoe) vertelt hij jouw verhaal door?

    Bouwen aan succes!

    Prioriteren, organiseren en structureren. Waar begin je? En hoe maak je er een haalbaar plan van?

    Door een andere bril

    Past je strategie nog bij je merk? Passen je activiteiten bij je strategie?

    Lege stoel?

    Tijdelijke versterking van je team als interim Marketing & Communicatie professional

    Een greep uit eerdere opdrachtgevers: